Bloggportalen statistik

torsdag 30 september 2021

Valprapport 6 från Kivik

 Hej alla valpkompisar!

Han ni upptäckt det där underbara med mattor. Man tar tag i ena hörnans fransar och springer som attan och vips så ligger inte mattan där den skall.

Jag har hört sådana där ’NEJ’ när jag gjorde det innan, så nu gör jag det smartare, med lite mer finess. Matte och husse tittar åt ett annat håll, då slår jag till.

När dom väl upptäcker det, så sitter jag fint framför dom och ger dom den där oskyldiga och oemotståndliga valpblicken. Får beröm och godis och dom undrar hur mattan kommit så fel.

 

Ett annat favoritbus är den stora blomkrukan, som jag berättat om tidigare. Är dom tvåbenta så naiva, att dom plockar in en potta smockfull med jord, så säger det sig själv, att det är inte till växten utan enbart för mig att gräva i. Må dom väl begripa! 

Till råga på allt så har husse satt stängsel runt den. Rena Méxicomuren, så nu tar jag en funderare medan husse leker med mig i trädgården. Problem är till för att lösas.

Så fint som jag lyder på sitt och inkallning är det omöjligt att dom kan misstänka mig för matthaverier eller jord på golvet. Det är ju sånt som bara händer. Eller hur?

Snart skall jag ha lite lunch och efter det drar jag mig tillbaka för en siesta. Man måste vila, så att det finns energi till allt som måste göras.

 

Hälsningar från Chloe (en tio veckors Jack Russel valp)

 

Ó  Nils Mohlin 2021-09-30

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar