Bloggportalen statistik

tisdag 28 september 2021

Valpfunderingar i Kivik, del 4

 Valplivet är tufft ibland. 

Stiga upp när matte och husse vaknar, ut en snabb sväng i trädgården. När jag fått min frukost och husse sitt kaffe, skall jag ta ut honom på en promenad. Det där med kaffe är viktigt om man vill ha en fungerande husse. Hussar måste ha sitt kaffe, lär er det alla valpar!

Där finns en hel del nyheter längs vägen som jag måste kolla, så husse får finna sig i att det tar tid.

Det är skillnad på nej och nej. Säger husse det, så jädrar lyder jag direkt och får massor av beröm. Säger matte nej, tja då kan jag mer segdra på det, men jag lyder och får ännu mer beröm.

Matte har en mjukare och mysigare röst. Så när hon säger, ”kom Chloe så skall du få ett bad och manikyr”, kommer jag som skjuten ur en kanon.

Valpkolleger gör inte om min dumhet och fall för sådant förföriskt prat. Man blir tvättad, schamponerad och får klorna klippta.

Tvi sjutton vilken pärs, men jag blev inpackad i en mjuk handduk och fick sitta i mattes knä när den traumatiska upplevelsen var avklarad.

Snart skall jag ut och rulla mig på gräsmattan, så att jag får ordning på mina dofter. Sen skall jag slappa i husses knä, det brukar jag göra på kvällarna.

Voff hälsningar från Chloe

 

Ó  Nils Mohlin 2021-09-28

 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar