Bloggportalen statistik

tisdag 28 september 2021

Valpfunderingar i Kivik, avsnitt 5

 Idag fyller jag tio veckor!

Snart är jag stor och kommer att ta hand om allt.

Mattes och husses strumpor är verkligen intressanta grejer, även om jag inte får nafsa när dom har de ljuvliga sakerna på sina tassar. Fötter kallar matte det för.

Jag har fått en massa grejer att leka med, men ibland krävs det att jag undersöker misstänkta föremål extra noga, som husses skor till exempel. Ett par lagom stora pråmar, men jag lyckades bära iväg med en av dem för närmare examination.

Då blev husse snurrig och undrade var sjutton hans sko var. Han får väl hålla rätt på den.

Det regna igår, faktiskt rätt otrevligt när jag skall uträtta mina behov och husse står och trampar jämfota ett par meter bort.

Men jag får mycket beröm och ibland en godis när jag gör något bra.

Nu tycker jag att allt jag gör är utomordentligt bra, men där har vi än så länge lite delade uppfattningar. Ni skall veta valpkompisar, det tar tid att fostra en matte och husse.

Ni förstår det är ungefär som i politiken man får kompromissa lite hit och dit. Vill dom att jag skall sitta fint, så få jag väl göra det. Inkallning är ju rätt kul, då får jag mycket beröm och godis.

Ibland kan jag vara väldigt upptagen av en doft eller andra konstigheter och då lyssnar jag inte alltid när dom kallar, men efter en stund kommer jag. Vill inte missa berömmet. Som sagt det är ju lite politik i det hela – dom har sin agenda och jag har min.

 

Voff då!

Hälsningar Chloe

 

Ó  Nils Mohlin. 2012-09-29







 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar