Bloggportalen statistik

fredag 24 september 2021

En valps funderingar i Kivik

 Det är en förfärlig massa man skall behöva lära sig när man är en nio veckor gammal valp.

Jag vet var min mat och vattenskål finns. Jag har bra koll på huset och har hittat flera bra gömställen. Under soffan till exempel.

Jag älskar att busa runt och sedan lägga mig i antingen mattes eller husses knä en stund. Jag måste ju ägna dom lite tid, annars kanske dom blir ledsna och tror att jag är egotrippad.

Jag har minst två bra sovplatser. En i sovrummet och en i vardagsrummet.

Trädgården är toppen, den är inhägnad, så jag har 1000 m2 att busa runt på. Kissar och bajar det gör jag utomhus. Det har bara hänt en olycka inomhus, men det var husses fel, han var inte snabb nog.

Husse går korta träningspromenader med mig. Han säger att jag måste vänja mig vid alla miljöer, träffa folk, andra hundar, konstiga bilar och andra tokigheter.

Den ende jag inte blivit riktigt kompis med ännu är den där Antonio som far fram över golven. En verkligt ohyfsad typ, men honom skall jag nog ta rätt på. Han städar huset påstår matte och husse – Trams!

Husse håller på att lära mig sitta fint och det går rätt skapligt när jag har tid.

Ibland säger antingen matte eller husse nej och det avser tydligen något jag inte får göra. Så lite tjatiga är dom allt.

Men i stort sett så tycker jag nog att det här stället är helt okej.

Jag återkommer med fler rapporter.

P.S. Jag heter Chloe och uttalas ungefär Klói.

 

Ó  Nils Mohlin 2021-09-24




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar