Bloggportalen statistik

söndag 26 september 2021

En valps söndagsfunderingar i Kivik

 Nej… nej… nej hörs från matte eller husse. Vad då inte gräva i krukan i vardagsrummet. Dom har själva tagit in den och jord gräver man i. Eller hur?

Femte dagen i mitt nya hem och allt flyter på. Jag sover mycket och framförallt på nätterna, då är jag totalt däckad. Maten dom serverar på det här stället är helt okej, även om jag gärna smakat på gratängen husse gjorde igår.

Jag får mycket beröm när jag kissar och bajar utomhus. Jo när jag sitter fint berömmer dom också.

Jag får inte glömma att berömma matte och husse när dom gör något bra. Man skall ju vara artig och trevlig.

Mitt hus är perfekt. Jag kan springa runt… runt tills jag blir alldeles snurrig i huvudet. Ibland känns det som jag har för många ben när jag springer. Snubblar liksom på något av dem och slår kullerbyttor. Emellanåt tar jag mig en tupplur och bästa platsen är mattes eller husses knä.

Husse tar med mig på kortispromenader. Idag bar han mig till allmänningen och där var mycket att kolla, skall ni veta. En massa intressanta lukter och annat kul.

Jag såg ett par andra som hade lika många ben som jag. Stora som hus var dom, så jag kollade lite diskret på avstånd. Jag ville ju inte skrämma dom.

Husse säger att jag är en turboladdad diva, vad han nu menar med det.

Jag berättar mer en annan dag.

Hälsningar från Chloe

 

Ó  Nils Mohlin 2021-09-26










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar