Bloggportalen statistik

söndag 25 april 2021

Dust Devils på Österlen

 Solen skiner inbjudande, en bedräglig lockelse när ihållande aprilvind kräver såväl jacka som mössa.

Perfekt promenadväder, men sitta still och njuta sol, när virvlande vindar säger det är för kallt är det inte skönt. 

Leta upp en lugn solig vrå, inte så enkelt när vinden beter sig som Dust Devils, eller så ger jag fan i alla Dust Devils och gör något produktivt. 

Lite komplicerat när jag inte får använda vänsterhanden under tre veckor. Okej enhandsprojekt då – Städning i verkstaden avklarad och sortering av virke, som jag snart skall gå lös på med bildhuggarjärnen.

Ett gammalt drömprojekt är på gång och jag kan skissa lite på det. Drömma om när jag är redo för att spänna fast ett rejält stycke trä och gå löst på det.

 

Trevlig söndag till er alla

 

Ó  Nils Mohlin 2021-04-25









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar