Bloggportalen statistik

fredag 9 april 2021

Glada drömmar på Österlen

Drömma det lär vi alla göra då och då, om inte annat så när vi sover. Hallucinationsliknade händelser och bilder rullas runt i vår hjärna likt en Paramount Journal när vi befinner oss i remsömnens lugna famn.

 

Soldränkta stränder, vajande palmer och vi förnimmer dofter från värme och blåskimrande hav. Eller Österlen i all sin prakt och vi vaknar utvilade och tillfredsställda.

 

Hiskeliga fruktansvärda monster som nafsar oss i hasorna medan vi springer för livet utan att komma någonstans. Vaknar genomblöta och skräckslagna.

 

I drömmens värld strövar jag aldrig på sandstränder, njuter av sol eller hör vågskvalp.

Jag upplever heller inte maror eller demoner, som skall kasta sig över och slita mig i blodiga stycken.

 

Jag har faktiskt rätt roligt i mina drömmar. De handlar ofta om projekt, sällan realistiska. Det var väl ungefär där någonstans fyrtornsprojektet föddes, men som förnuftsmässigt fick bli 40 meter lägre än i drömmen.

Min senaste tokdröm är så gigantisk att Lars Vilks skulle bli grön av avund och Nemesis skulle framstå som en flugskit i jämförelse.

Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag inte är sömngångare och drar mig till verkstaden och börjar skapa vid dessa roliga drömmar.

Tänk om Graciela skulle hitta mig på morgonen sittande i en tidsmaskin eller någon ännu värre galenskap.

Men kul kan man ha.

Jag lovar jag har fattningsgåvorna i behåll.

 

Jag önskar er en underbar helg och många sköna drömmar.

 

Ó  Nils Mohlin 2021-04-09















 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar