Bloggportalen statistik

fredag 24 juli 2020

Disträ ambivalens i Kivik

Med viss disträ ambivalens granskar jag hyllor och diskar i vår ICA butik i jakt på inspiration till välsmakande middag. Uppslagen är många men villrådigheten är större, dessutom är det fredag vilket kräver en gnutta mer engagemang.

Jag hyser beundran för alla som snabbt tänker ut och serverar nya rätter på bordet vareviga dag, år ut och år in.

Det är kul att laga mat och kanske det i sig bidrar till ökade krav på de egna kulinariska prestationerna. Jag är inte mer än en glad amatör, som älskar att experimentera vid spisen.

Efter Gracielas och min medverkan i matprogrammet halv åtta hos mig för nio år sedan tog det lång tid innan matintresset var på topp igen. Ett enda halvtimmesprogram som i realiteten var drygt 20 minuter när reklamen togs bort hade en inspelningstid på närmare 20 timmar. Det gällde värdkvällen de andra begränsades till cirka tolv timmar.

Men jag återhämtade mig och matlagningslusten kom tillbaka och jag skall ta mig tusan fixa till en riktigt hyfsad supé till kvällen.

 

Önskar er en härlig afton med en god måltid.

 

Ó  Nils Mohlin 20-07-24



1 kommentar:

  1. Härligt att läsa om din återkommande matlust. I mitt yrke är vi beroende av att NI har aptit och att vi kan reta era smaklökar om och om igen..

    Skål, från en glad kock
    (som nu lagar mat till förskolebarn)

    SvaraRadera