Bloggportalen statistik

tisdag 11 juli 2017

Låt bli husses skor!


Vi har haft goda vänner på besök, mannen är trädgårdsmästare i Stockholm. Snäll som han är, erbjöd han oss att hjälpa till lite med trädgården. Eftersom han inte hade några arbetsskor med sig, så erbjöd jag ett par av dom jag brukar använda. Nelo som vi kallar honom, satte sig på en stol i uterummet för att ta på sig skorna. Men si där var det stopp, det handlade om ett tilltag som Don Felipe inte på något sätt accepterade. Assistenten visade sina vaktinstinkter med bravur och gav sig inte förrän jag sa att det var okej. Den stackars trädgårdsmästarens lånade skor bevakades intensivt under hela dagen av Don Felipe. Slappnade av gjorde assistenten först när skorna sattes tillbaka på sin plats ett antal timmar senare under bestämt iakttagande och morrande från djupet av hans bröstkorg.

Trädgårdsmästaren utan mina skor accepterades sedan fullt ut i synnerhet som det blev bollek på kvällen.

Nästa dag har Nelo lite kvar att göra, går för att hämta mina skor. Don Felipe sitter och vaktar dem och gårdagens procedur upprepas, allt bollspel till trots.

Jag tror att jag får ha mina skor ifred

© Nils Mohlin 2017

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar