Bloggportalen statistik

måndag 10 juli 2017

Assistenten Don Felipe


Jag fyllde två år den 21 april och är en mycket stilig svart dvärgschnauzer om jag själv får säga det. När husse ropar ”Flippen” kommer jag som ett skott, för han ser så glad ut då. När jag vill gå ut eller komma in ger jag ett kort skall vid dörren och det fungerar, vissa dörrar kan jag öppna själv, men det är en hemlighet. Förutom att jag håller koll på Kivik, så arbetar jag som konstnärsassistent åt min husse. Han är inte bara min husse, vi är också bäste kompisar. Ja och så naturligtvis matte, hon skämmer bort mig säger husse, men det bryr jag mig inte om. Jag vet precis hur jag skall linda henne runt tassen för att få något extra gott. Jag har också en massa fyrbenta kompisar, till exempel Ozzie på andra sidan gatan. Har någon oförskämdheten att passera på gatan framför våra hus, så hjälps Ozzie och jag åt att skälla ut dem. Min trädgård är stor, så jag har mycket att göra när jag inte hjälper husse, sedan tar jag min dagliga vaktrunda i Kivik och då låter jag antingen matte eller husse följa med. Husse säger att jag är lite envis, men det gäller att stå på sig om man vill komma någonstans här i världen. Om både matte och husse är i väg och arbetar eller skall vara borta ett par dagar, så brukar jag bo hos Ozzie, hans matte och husse är också jättesnälla. Annars brukar jag följa med husse överallt och jag är mycket bra på att passa bilen om husse skall in och handla någonstans. Ibland tar jag matte och husse med mig ner till mitt hus i Spanien och där må ni tro att spanjorerna hälsar artigt när Don Felipe kommer. Silvestre och Lucy i huset strax intill mitt hus i Los Alcázares är toppen, vi hälsar alltid på hos dem och får något gott.

Hälsningar från Don Felipe av Kivik och Los Alcázares

© Nils Mohlin 2017

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar