Bloggportalen statistik

torsdag 14 januari 2021

Sopkärl på Österlen inget att skämta om

På isbelagda stenar lever soptunnor eget liv när jag skall placera dem acceptabelt regelmässigt. Det där är inget att skoja om. Står inte tunnorna perfekt inrättade, i givakt kan tyckas, då får Mohlin ingen tömning.

 Drog ut dem i går kväll i blötsnö och blåst. Klockan sju i morse hade den ena försökt rymma på isig gata, medan den andra stod lydigt på post. Eller var det den andra som försökt rymma och den ena stod kvar. Strunt samma, jag återbördade tunnan till den rätlinjiga uppställningen, fem centimeter från gatumarks början.

Min placering av sopkärlen var berömligt godkänd. 

Nu har jag två tomma tunnor som kör någon jäkla isdans med mig. Det är inte jag som för, det är de förbannade tunnorna. Än slinker vi hit, än slinker vi dit.

Sopkärlen både den ena och den andra vinner och står kvar ungefär där sopmäster placerade dem, om än inte rätlinjigt.

Jag is dansar in till kaffekokaren.

 

Önskar er en angenäm dag!

 

Ó  Nils Mohlin 21-01-14 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar