Bloggportalen statistik

tisdag 5 januari 2021

Attjo i Kivik!

 Våga sig på att ha en alldaglig gammeldags förkylning i dessa tider är absolut inte riskfritt. 

Man kan ju faktiskt bli så där härligt vanligt förkyld utan att larmet skall behöva gå och folk ropar ”Coronagubbe testa dig”.

Attjo, attjo, snyta upp ett antal paket pappersnäsdukar, njuta av sköna fåtöljen, smutta på en kopp te och läsa en bok. Nästan som ett litet semesteravbrott. Jag måste absolut inte jobba idag, det går precis lika bra imorgon eller nästa dag.

Orolig fru säger ”Du testar dig i morgon!”

Nu är det vare sig förkylning eller Corona, bara min gamla hederliga allergi. Hur knasigt det än låter, så får jag världens nysattacker av bland annat papper. Kontorsarbete vilket jag ägnat mig åt rätt mycket de senaste dagarna och läsa böcker ger mig snuva. Eftersom jag inte vill avstå från något av det fortsätter jag attjo, attjo. Riktigt jäkligt, då tar jag på mig ett munskydd, ett sådant som många använder nu. Det hjälper!

 

Attjo på er och ha en skön dag 😁

 

Ó  Nils Mohlin 2021-01-06






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar