Bloggportalen statistik

tisdag 17 september 2019

Mord i parti och minut

Jag får lite förfrågningar då och då om jag inte målar längre.
Just nu är det tyvärr lite uppehåll, precis som med en hel del annat. 
Tredje etappen av altanbygget har jag fått lägga på is så länge och mycket annat som kräver raska ben.
Min knäprotes har lossnat, det gör förbaskat ont och begränsar min rörlighet väsentligt. Det blir snart operation hoppas jag. Med hjälp av kryckor så kan jag än så länge ta mig till bilen och uträtta mina åtaganden för kommunen, men i övrigt så ägnar jag mig för tillfället enbart åt mord.
Min femte bok, den tredje deckaren kommer ut om cirka sex veckor. Det skapar en viss rastlöshet när en lång tids arbete är avslutat.
Jag var helt enkelt tvungen att påbörja min fjärde deckare, så att jag kan dämpa irritationen över knäet, genom att begå lite fler mord.
En bok som kommer ut nästa höst.
Så mitt liv handlar för tillfället rätt mycket om mord i parti och minut.

Ó  Nils Mohlin 19-09-17







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar