Bloggportalen statistik

måndag 16 september 2019

”Du skall aldrig planera ett mord”

Om cirka sex veckor kommer min femte bok ut, den tredje deckaren eller thrillern. Gränsdragningen mellan deckare respektive thriller är synnerligen luddig. Jag föredrar personligen att kalla mina för thrillers.
Jag har faktiskt ganska roligt när jag skriver mina thrillers. Jag lär känna mina huvudpersoner med alla deras fördelar, brister och fel. En del kan ju vara riktigt sympatiska och trevliga, medan andra tenderar att vara riktiga skitstövlar.
Men se där är fördelen med att skriva, har någon irriterat mig tillräckligt länge, så tar jag helt enkelt livet av vederbörande.

Alfred Hitchcock sa en gång
”Du skall aldrig planera ett mord, låt det ske naturligt som i livet.”

Ó  Nils Mohlin 19-09-16


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar