Bloggportalen statistik

torsdag 5 september 2019

En envis uppringare

Det är en man som envisas med att ringa mig i tid och otid. Han har läst mina tidigare böcker och tilltalades tydligen av dessa. För en del år sedan ringde han mig första gången och uttryckte sin förtjusning över böckerna och detta fortsatte med regelbundenhet. Till sist var jag tvungen att blockera hans telefonnummer och hans profil på Facebook. Men nu har han börjat ringa från annan telefon med doldt nummer, så terrorn har satt igång på nytt. Förmodligen har han sett att jag kommer ut med en ny bok i höst.
Vill poängtera att det är ingen person jag känner, mer än via Facebook, aldrig har träffat och absolut inte har intresse av att träffa.

Det är alltid trevligt när läsare talar om att de uppskattar mina böcker. Men det räcker så väl med mail, ett pm, ett telefonsamtal eller en rad på Facebook.
Ytterligheter är aldrig trevligt när de övergår till någon form av förföljelse. Även om hans samtal hålls i en hövlig ton, så är jag övertygad om att det i det här fallet handlar om en person med problem.

Vad gör man? Är han en Stalker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar