Bloggportalen statistik

måndag 16 oktober 2017

En vanlig morgon


Jag tycker om att sova, vill inte bli störd. När jag vaknar på morgonen, så måste jag stretcha ordentligt, sträcka ut och skaka på mig. Lite morgongympa helt enkelt för att komma i gång inför dagen. Om nu husse fortfarande sover, vilket ha gör allt som oftast, då måste jag väcka honom och han är riktigt tjurig på morgonen. Kaffe hjälper mot den akuta tjurigheten, så jag visar honom var kaffekokaren står. Mitt liv som hund har oändliga ansvarsområden, se till så att matte och husse får sitt kaffe på morgonen. Se till så att jag själv får mat sedan måste jag gå ut och kolla läget oavsett väder, samma vissa lunch och kväll. De här turerna morgon, middag och kväll, gör jag mest av pliktkänsla, jag vet väl att styra mitt liv. Jag är en tuffis som vare sig lyssnar på den ene eller den andre. Möjligen om jag hör ”Mat” eller ”Godis”, så kan jag väl göra ett undantag. Jo jag brukar komma när matte eller husse kallar dom kan vilja något speciellt. Jag patrullerar av tomten några gånger om dagen och markerar skarpt om något är fel. Jag fjäskar och smörar så mycket jag kan framför husse, han faller hejdlöst och jag får genom min vilja. Jag är en smart hund.

Hej då nu är det dags att rasta husse på morgonrundan/Don Felipe

© Nils Mohlin 16 oktober 2017
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar