Bloggportalen statistik

onsdag 11 oktober 2017

Jag är så jäkla bra


Nu skall jag berätta om varför jag är en så jäkla bra hund.

Jag är dvärgschnauzer, svart och så klok att ni skulle bara häpna. Tycker ni att jag skryter-Nää-förstå mig rätt, jag vill bara ge lite luft och utrymme åt mina innersta tankar. Jag är två och ett halvt år gammal och i människoår betraktat är jag en vuxen karl. Husse är en himla massa hundår gammal, ja matte också. Jag står här i min krafts dagar och filosoferar över hundlivet. Hur man kan bli så bra och smart, som jag är? Nej jag är ingen skrytsam hundlighet, vill bara poängtera hur jäkla bra jag är. Till exempel så väcker jag husse när han sover för länge. Jag vaktar dygnet runt och säger artigt till om någon obehörig försöker komma in på mitt revir. Jag hämtar och lämnar grejor och kan till och med leta rätt på saker som är försvunna eller som matte/husse inte trodde fanns.

Fy sjutton vad jag är bra, men det tycker matte och husse också. Det enda jag är lite besvärlig med är kloklippning, då kan dom dra åt helsike. Jag morrar och nafsar, vem det än är som skall putsa mina klor, så kan dom dra åt pepparn. Det är mina klor, bry er inte. Sedan är det kanske lite skämmigt att leva rövare när det är kloklippningsdags, men jag är ju den hundlighet jag är. Denna lilla brist till trots så är jag världens bästa vovve, säger husse.

Hej då/Don Felipe

© Nils Mohlin 12 oktober 2017
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar