Bloggportalen statistik

onsdag 11 oktober 2017

En hund och hans husse


My name is Felipe, Don Felipe – Husse heter Mohlin, Nils Mohlin. Vi är bästa kompisar och gör allt tillsammans. Matte har åkt till Stockholm för att hälsa på Signe, Alfred, Jessica, Jasmine och Kevin, hon kommer hem på lördag. Fram till dess får vi karlar klara oss själva och det gör vi riktigt bra. Visst, jag saknar matte och leta efter henne hela kvällen igår, husse saknar också, men han letar inte. Han bara säger ”matte kommer på lördag och då hämtar vi henne vid tåget i Simrishamn.”

Husse är superförkyld, snörvlar, hostar och nyser. Han låter ungefär som det gamla ångloket som tuffar runt mellan Brösarp och ST: Olof. Men förkylning är ingen ursäkt för att stanna inne, även om husse tycker det. Nu skall jag ta med husse på en stärkande morgonrunda, sedan kan han väl få en kopp kaffe till, om jag får lite godis.

Morgonrundor är toppen allt är fräscht, nytt och härligt, där ligger min runda ungefär som dagstidningen för er konstiga människor. Jag kollar och läser av allt som hänt sedan igår kväll. Ingen Donald Trump eller Kim Jong-Un, tvåbeningar utan hjärnor. Nej enbart positiva nyheter, vem har varit före mig, bajat och pinkat här eller där. De ni är nyheter, släng ert dagblad i tunnan och gör som vi hundar ”ta en stärkande nyhetsrunda på morgonen”.

Hälsningar

Don Felipe

© Nils Mohlin 11 oktober 2017

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar