Bloggportalen statistik

fredag 11 mars 2016

Var fan är mina glasögon?


Alla som flyttat under sitt liv vet att det handlar om att packa en otrolig mängd saker och slänga så mycket som möjligt. Vad man kanske till en början intet riktigt reflekterar över är att vissa saker behöver man ända fram till dess flyttbilen lämnar den gamla adressen. Speciella föremål som har haft sin givna plats i hemmet är helt plötsligt spårlöst försvunna. Så, var fan är mina glasögon, min plånbok, min mobil, bilnycklarna och en del andra saker, alla nödvändiga för en friktionsfri tillvaro. Mycket tycks försvinna som i rök antingen tills man hittar det efter långt sökande eller att Don Felipe hjälpsamt och stolt kommer travande med det hett eftersökta i munnen.

På min älskade frus uppmaning så lägger jag nu allt på ett och samma ställe, fönsterkarmen i sovrummet.

En angenäm helg önskar jag er och vi ses på Österlen i nästa vecka.

© Nils Mohlin 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar