Bloggportalen statistik

fredag 11 mars 2016

Kan man sätta ord på en flytt?


Känslosamt litet helvete? Jäkligt positivt att flytta! Vi får nya vyer. Fan, ryggen värker nu! Våra vänner kommer ofta och hälsar på. 60 låder och en jäkla massa annat!

Visst sjutton är det positivt att flytta till Österlen, om jag bara emellanåt får svära till lite när det knackar i snart 72 åriga leder.

Min fru och jag diskuterade unga gossar, pojkar, fjuniga ynglingar, som jag ibland tycker presterar allt för lite och är irriterande fjantiga. Min älskade kloka fru säger bry dig inte så länge dom är artiga och respektfulla mot dig, det är annorlunda än när du var i den åldern. Du är ett undantag lägger hon till kärleksfullt.

Ja må gossarna lattja och tro att dom är sjuhelvetes karlar och låt mig le.

En parantes mitt i allt men flytten går som på räls.

En fin helg önskar jag er med hälsningar från

Undantaget

© Nils Mohlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar