Bloggportalen statistik

fredag 18 mars 2016

Min nästa bok


Jag smakar på ordet – Kivik – Kiivik – Chivik – Kiviik – Tjivik. Det måste vara Kivik. Som 72 årig man i sin bästa ålder, - var det någon som sa något? - Nåväl, så vet jag Tjivik heter Kivik.

När kära hustrun och jag flyttade till Kivik så följde ganska oplanerat två troll med i bagaget. Okej det är kompisarna Järlåsatrollet numera Kivikstrollet Carl Gustaf och Bror Klumpeduns.

Om man nu som tämligen stadgad och mogen man ger sig ut på resa och vad värre är flyttar till annan del av landet, så får det sina konsekvenser i trollvärlden. Jag är inte så rask i benen längre, men trolljäklarna som är flera hundra år äldre, springer runt som skållade råttor.

Trollen trivs och Kivikstrollet envisas med att få med mig på hiskeliga äventyr……..Kan inte ens nämna det för Graciela…..

Men i min nästa bok kommer jag att ge er en fullständig redogörelse av vad som hände……

© Nils Mohlin 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar