Bloggportalen statistik

söndag 23 november 2014

iPhone


Min kära fru Graciela och jag har köpt vars en ny iPohne. Först handlade Graciela och var fruktansvärt missnöjd. Hon hörde inte ett skvatt av vad uppringaren sa. Jag fick ringa ett tjugotal gånger till henne för att testa. Men hon hörde fortfarande inte ett dugg av vad jag sa, hur kärvänliga ord jag än använde. Hon testade alla tänkbara inställningar som finns att tillgå på en modern iPhone.  Jag behövde också en ny telefon och naturligtvis gick vi till den butik där Graciela handlat sin. Samtidigt skulle vi kanske kunna få rätsida på den felaktiga produkt som Graciela inhandlat.
Graciela höll upp den fatala telefonen framför hjälpsam säljare och sa ”telefonen är oduglig, jag hör absolut ingenting”. Säljaren log sitt bredaste leende och sa ”det blir nog bättre om du drar av skyddsfilmen”. Det är få gånger jag upplevt Graciela svarslös, men med skammens rodnad iakttog hon säljaren som avlägsnade det förargliga skyddet.
Vi lämnade butiken med våra nya telefoner som fungerar alldeles utmärkt och vi hör förträffligt av vad som sägs i luren.
Tilläggas skall att Graciela är mycket duktig på allt det där med telefoner, datorer och lärde mig min nya iPhone i ett nafs, men skyddsemballage är hon tydligen inte så bevandrad i.
Nils Mohlin

© 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar