Bloggportalen statistik

söndag 15 juli 2018

En trofast vän

Don Felipe tycker också att det är för varmt och söker sig till svalkande skugga. Alltid intresserad av vad som händer i trädgård, på gatan och hos grannar, får honom att lämna skuggan för att delta i aktiviteter eller bara med ett skall kommentera vad som sker. Han kommer och lägger sig bredvid mig där en skön bris drar in från Hanöbukten, som ger svalka på däcket. Han tittar på mig med den där ”Du och jag” husseblicken, som smälter allt och jag klappar honom på huvudet som han lägger i knäet och tycker att livet är toppen.
Det har skrivits spaltkilometrar om hunden som trofast vän och all det där stämmer. En vän för livet, som aldrig sviker utan alltid lika lojal och som reservationslöst visar sin gränslösa kärlek.
Snart skall vi gå vår runda och Don Felipe vet att jag har problem med knäna och har vissa svårigheter med trappor. Felipe stannar upp i trappan till undervåningen för att kontrollera att jag kommer ner ordentligt. Om jag beroende på värk vissa dagar haltar lite mer, så väntar han in mig och kollar noga innan vi fortsätter vår promenad.
Nog är hunden en fantastisk varelse.

Trevlig måndag önskar assistenten och jag
ÓNils Mohlin 2018-07-16





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar