Bloggportalen statistik

fredag 27 juli 2018

Bygga

I går invigde vi nya däcket tillsammans med goda vänner. Jag har fått många lovord för däcket och det tackar jag naturligtvis för. Det är alltid roligt när man gör något som uppskattas.
Men när det gäller byggjobb så har jag kanske en viss fördel som ingenjör och att som ansvarig arbetschef byggt hus i över 40 år och anlitats som teknisk sakkunnig i tvistemål under några decennier.
Jag vet hur det skall vara och kan undvika de misstag som många amatörer råkar ut för. Det är roligt att praktiskt själv få bygga från början till slut efter att under många år enbart gett order och instruktioner till andra.
Assistenten och jag håller så smått på att planera nästa projekt som är nytt balkongräcke på den nio meter långa balkongen. Men först får det bli semester i vårt hus nere i Spanien.

Trevlig lördag
ÓNils Mohlin 2018-07-28





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar