Bloggportalen statistik

torsdag 7 september 2017

Regn


Vädret är ganska oförutsägbart för tillfället, så till vida att det regnar och har regnat otroligt mycket under några dagar. Men assistenten och jag letar frenetiskt efter några timslånga luckor med enbart moln, så att vi kan färdigställa säsongens utvändiga snickeriarbeten. Meteorologer visar mörkblått över Skåne vilket skall innebära 10-30 mm regn. Min Iphone visar uppehåll från 9.30 till ungefär lunch, men knappast lönt att dra fram verktyg. Dessutom är allt ordentligt blött och assistenten ser vädjande på mig ”hördu köp gummistövlar till mig, eller så blir vi inomhus”. Det får bli en promenad för assistenten och mig istället och hoppas att det korta regnuppehållet varar. Assistenten tycker inte om regn, men det gör däremot alla nya växter som Graciela har planterat. Trots en för tillfället relativt blöt period, så flyter livet på i Kivik med förbättringar, arbete i ateljé, skrivande och en del uppdrag jag åtagit mig.

En trevlig helg önskar assistenten och jag

© Nils Mohlin 170908

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar