Bloggportalen statistik

tisdag 26 september 2017

Don Felipe hos frisören

Foto: Kerstin Marianne Nordbeck



Don Felipe är, som jag nog tror att de flesta av er redan vet, en dvärgschnauzer. En mycket tillgiven och kärvänlig sådan, som vaktar hus, hem och familj. Som ni också vet så är han min assistent i ateljé, trädgård, i våra små byggprojekt och inte minst i köket. Med aldrig sviktande uppmärksamhet följer han det dagliga livet och mig, med undantag för de sovpauser han unnar sig. Felipe har blivit lite av en kändis. Googlar man på assistenten Don Felipe och tittar på bilder, så kommer foton av assistenten och Spaniens kung upp. Fint sällskap må man säga.

Don Felipe skall trimmas idag, vilket passar bra då matte är på tvådagarskonferens. Assisten skuttar med glädje ner till Kerstins trimrum, även om han skall stå stilla på trimbordet under två till tre timmar. ”Men vill man bli fin så får man stå ut och Kerstin är jättesnäll, som trimmar min päls, klipper klorna och kollar tänderna.”

”När vi kommer hem vid sextiden får jag mat och sedan går husse och jag ut en sväng. Jag tar mig en lur medan husse ser nyheter, sedan blir det lite lek en stund, en ny tupplur. Kvällsrastning vid nio tiden och efter det brukar husse och jag se på någon film, eller så läser husse. Imorgon kommer matte hem och då är allt som vanligt igen .”

© Nils Mohlin 170926

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar