Bloggportalen statistik

torsdag 10 augusti 2017

Leve originalförpackningar!


Under vardagarna är det mestadels jag som står för maten, det vill säga middag när min älskade hustru kommer hem från sitt arbete. Jag kan ofta tycka det är rätt kul att hålla på framför spisen, experimentera lite då och då. Med resultat som varierar beroende på råvaror, tid, inspiration och kockens dagsform.

Jag älskar originalförpackningar där man kan läsa så många dl av paketinnehållet, X dl vatten och koka i 20 minuter. Pasta står det klart och tydligt allt från 6 minuters koktid till 10-12 eller vad det nu är. Klart, koncist och enkelt.

Vi har inga originalförpackningar, min älskade Graciela säger att det ser mycket prydligare ut att förvara innehållen i glasburkar. Ett stort antal glasburkar skrattar hånfullt åt mig när jag öppnar skafferiet.

Grannfrun höll på att baka och saknade socker som skulle röras i på direkten. Vad hände – jo jag fick smaka på innehållet i sex, sju burkar innan strösockret var lokaliserat och grannfrun kunde rädda sitt bak.

Vem är ansvarig – Kamprad så klart som säljer jäkla glasburkar på IKEA, dessutom kallas de för Korken.

Länge leve förpackningar med tydlig text!

© Nils Mohlin 17 08 10

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar