Bloggportalen statistik

tisdag 12 juli 2016

God morgon säger Don Felipe


Jag har väldigt mycket att göra, även om ni nu inbillar er att en stor dvärgschnauzerhane, som jag enbart har sötebrödsdagar. Jag skall ha frukost klockan sex och middag klockan arton, det där är inte förhandlingsbart. Sedan vi flytta till Kivik har matte ändrat väckarklockan från fem till sex på morgonen, vilket betyder att jag inte får frukost förrän kvart över sex. Verkligen upprörande och inte hjälper det att jag försöker få upp husse i lite anständigare tid. Ja se dessa människor, i högsta grad ett märkligt släkte. Efter frukosten får jag brått, dryga tusen kvadrat trädgård skall kollas av, jag måste följa staket och plank och noga läsa av. Som vanligt så har kattuslingen varit där, tjockisen jag berättade om, det är ingen måtta på hans framfusighet, så honom måste jag läxa upp. Husse har satt trettiofem meter nytt plank som jag håller på att signera, det låter lite mer kultiverat än att säga som husse ”markera revir”, nej jag signerar mina revir. Kan husse signera tavlor och böcker så kan jag signera revir, nog pratat om det. Lite längre fram på dagen så måste jag inspektera resten av Kivik.

Ibland säger matte, allt för ofta tycker jag ”det är dags att bada Felipe”, fruktansvärt onödigt, man kan väl använda tiden bättre. Dessutom luktar jag väldigt gott och det är kolossalt skämmigt att träffa kompisarna efter ett bad. Dom hånler lite och undrar om jag parfymerat mig, enda tills dom själva åker på ett bad, då får dom igen. I nästa vecka ska jag åka till min frisör Kerstin och bli trimmad, måste ju vara representativ när jag skall till Spanien. Kerstin är helt okej, även om jag måste stå i givakt ett par timmar medan hon kammar, borstar och trimmar så att jag håller på att bli helt knas. Men jäklar vad snygg jag blir, men snygg var jag ju redan innan, så det är kanske överflödigt. Nej säger husse du skall trimmas, hussar och mattar skall man vara riktigt bra kompis med, de är ju dom som fyller på matskålen. Okej jag åker till Kerstin på tisdag.

© Nils Mohlin 2016
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar