Bloggportalen statistik

måndag 11 juli 2016

Don Felipe och kompisarna


Jag har jättemånga kompisar säger Don Felipe, flera fyrbenta och några tvåbenta i gatan där jag bor. Om inte annat så brukar vi fyrbenta skälla till varandra, tills någon tvåbening kommer och säger att vi skall vara tysta, just som vi fått igång samtalen. Ganska oförskämt att avbryta vår konversation må jag säga. Ibland kommer Nathalie och hälsar på och har med sig Tor, Sam och en goldenvalp. Sam är hiskligt stor, bara tassarna är var och en större än min matskål, antingen har han för stora tassar eller så är min matskål för liten. Sam är rätt snäll, men skryter om att han är en Grand Danois och knycker lite högfärdigt på huvudet. Då säger jag till honom att Jag är Don Felipe och lägger för säkerhetskull till av Los Alcázares och Kivik. Tor är i slyngelåldern, så honom får jag säga till ibland när han tar mina grejer. För ett tag sedan kom Snobben och Liza och hälsa på, dom ser ut ungefär som jag. Men det är ju inte så konstigt dom är ju också av den ädla rasen dvärgschnauzer. Inte så att jag är rasist jag accepterar alla hundar vita, svarta, fläckiga eller hur dom nu ser ut. Snobben är en väldigt gammal farbror, som nog tyckte att jag var lite tramsig emellanåt för han sa till mig väldigt bestämt. Liza är en söt tik, men hon bara sprang sin väg när jag ville snacka lite. I Spanien har jag också kompisar och naturligtvis skäller vi spanska med varandra, men sådant begriper inte ni människor.

© Nils Mohlin 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar