Bloggportalen statistik

torsdag 14 juli 2016

Don Felipe spelar fotboll


Jag skall berätta för er att jag är mycket vass på att spela fotboll, bättre än de flesta. Jag kan lira, passa, och göra mål, tror till och med Zlatan skulle bli lite avundsjuk. Vadå Zlatan, Zlatan hit och Zlatan dit, okej han har lite schnauzerskägg, men jag är säkert lika bra. Han skulle bara se mig på plan när jag lirar med kompisar, barnbarn och en och annan vuxen tvåbening. Husse lirar med mig ibland, han har ett robotknä, så han är inte så snabb, men jäklar vilka kanonskott han kan lägga med robotbenet. Jag är ju i den åldern så att jag får börja tänka på min framtid, om jag skall bli fotbollsproffs eller vakta Kivik på heltid. Husse säger att jag har lite väl stort självförtroende, vad han nu menar med det, men han är nog bara avundsjuk. Men först skall jag ta lite semester nere i Spanien och vem vet kanske jag får ett erbjudande från Real Madrid eller Barcelona.

Ärligt talat så har väl inte jag för stort självförtroende, i så fall är det genetiskt.

Woff så länge

© Nils Mohlin 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar