Bloggportalen statistik

måndag 21 oktober 2019

Fjärde thrillern på gång

Foto: Nathalie


Med det fantastiska mottagande som ”När Djävulen kom till Österlen”  fått så är det mycket roligt och uppmuntrande att skriva en ny deckare/thriller. Jag har faktiskt riktigt trevligt när jag skriver, även om jag tar livet av en del personer, så är behållningen stor. 
Naturligtvis så är assistenten Don Felipe med mig även i skrivandet. Han har egentligen inga andra krav på boken än att där skall var med minst två dvärgschnauzrar och några andra hundar, annars blir det ingen spänning tycker han.
Skrivandet är just nu perfekt när jag väntar på ny höftled som ett komplement till min knäledsprotes. Det blir rätt mycket reservdelar med tiden och ont som fan har jag i väntan på operation, men det fixar sig.
Assistenten och jag har kommit ganska långt i berättelsen redan, schnauzrarna är med och ett par andra hundar, så att alla skall bli nöjda.

Ó  Nils Mohlin 19-10-21
Foto: Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar