Bloggportalen statistik

torsdag 22 mars 2018

Vår älskade trädgårdsvår

Våren är den tiden då trädgård och vi själva vaknar till. Inför våren så har min älskade hustru Graciela drivit upp mängder med frö. I små krukor som är ordnade på brickor och när de inte räckt till så är det ugnspannorna och plåtar, ugnssäkra formar och mycket mer som utgör underlag för odlingarna. ”Det är bara tillfälligt”. Säger min fru. ”Jag kan för fan inte laga mat!” säger jag. ”Det är bara tillfälligt och tänk på hur vackert det blir och alla djungelgurkor du ville ha och allt det andra.”
Där kom det, jag är oskyldig, min hustru ler sitt allra vackraste leende och jag inser att trädgård och förberedelserna har passerat över mitt huvud.
Nåväl nu har vi flera hundra krukor att ta hand om, vad det är vet jag inte, men någon stans så göms djungelgurkorna som jag skall lägga in.
Assistenten och jag får gräva, vända jord och lägga på förbättring i form av ny jord, gödsel och barkmylla.
Leve Trädgården!

Ó Nils Mohlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar