Bloggportalen statistik

söndag 25 mars 2018

Barnvaktshelg

Vi har besök av Isabell, ett litet charmtroll på fem månader och hennes storasyster Emilia nio år. Fem månader är så där lagom för att jag skall våga ta i dom. Jag vill helt enkelt att huvudet skall sitta ordentligt fast och inte vippa hit och dit som på en trasdocka. När den lilla är fulltankad med välling så är livet toppen, hon jollrar och skrattar, tycker helt enkelt att det mesta är toppen. Stora syster tar stort ansvar och hjälper mormor Graciela med blöjor, nappflaskor och vad som nu behövs.
När den lilla flickan hamnar i mitt knä, så tittar hon förvånat, drar i mitt skägg och skrattar våldsamt, förmodligen åt mitt utseende, men det är där inte mycket att göra åt. Assistenten deltar mycket aktivt i passningen och hämtar än det ena än det andra.
Ó Nils Mohlin 2018-03-25



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar