Bloggportalen statistik

lördag 9 april 2016

Skruva hit och skruva dit


Alla som flyttat vet att det är väldigt mycket som skall skruvas upp. Gardinstänger, krokar och beslag, vägghängda prydnadssaker, speglar, hyllor, lampor, lampetter, övervakningskameror till larmet, för att inte tala om alla tavlor som skall spikas upp. Handlar det då om sammantaget 240 m2, så är det mer än väldigt mycket som skall skruvas upp. Det finns ju även en del utvändigt som kräver borrmaskin, skruv och plugg.

När jag arbetat mig genom byggnaden kvadratmeter för kvadratmeter med ivrig hjälp av Don Felipe, hör jag min älskade fru. ”Min lilla gubbe, tror du inte de här skulle passa bättre i bottenvåningen och om vi byter plats på de här och sänker gardinstängerna i vardagsrummet och kanske skulle det bli bättre om….”. Don Felipe och jag tittar på varandra och smyger försiktigt ut.

Don Felipes och mina tankar en lördagskväll i april

En angenäm afton vänner

© Nils Mohlin 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar