Bloggportalen statistik

tisdag 12 april 2016

Mer skruvat


Nu har jag kommit dit hän, att ganska mycket är klart med allt som skall skruvas upp och flyttas hit eller dit. Vad återstår, jo en lång förarglig lista som sitter på väggen mitt framför nosen på mig i ateljén. Den sitter där och hångrinar ungefär som ett dåligt samvete, lång som ett ösregn, förarglig som närgångna flugor. Jag har mina aningar om hur listan hamnat på en så iögonfallande plats. Om jag flyttar på den lite mer i skym undan, så känns det kanske bättre. Don Felipe tittar på ungefär som, ”vad tar du dig till”. Jag försöker med ”skall bara ta mig en kopp kaffe”. Don Felipe är plikttrogen och nonchalerar min klena undanflykt, skuttar ner till botten våningen och sätter sig utanför dörren till verkstaden.

Jag tar listan i handen och följer efter Don Felipe. Skruva, skruva, skruva…….

En angenäm tisdag önskas ni vänner

© Nils Mohlin 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar