Bloggportalen statistik

onsdag 26 mars 2014

Whildeanska Våren - 113 röster om Kärlek & Erotik


En otroligt begåvad och vacker människa och man - Nils Mohlin

"Jag är autodidakt konstnär och skribent, med förflutet som byggchef och konsulterande ingenjör.

Bor i Los Alcázares och Stockholm tillsammans med min fru Graciela. I Los Alcáz...ares har jag min ateljé, där målandet emellanåt blir ett med texterna. De flesta texterna kommer nog till i Stockholm, även om inspiration och stödnoteringar skapas i Spanien. Under åren har det blivit femtiotalet utställningar, två böcker, en tredje Obsesión med beräknad release mars 2014 och en kåserisamling lite senare på året, en uppsjö krönikor och massor av annat. Inte att förglömma deltagandet i Whildeanska årstidernas antologier och äran att få stå för Whildeanska vårens omslagsbild

Spanien och min älskade fru Graciela, ger mig all den inspirationen och glädje jag behöver i skapandet av text och bild. Dessutom som halvspanjor har jag till fullo anammat siestan och dess betydelse"

"(Fotnot: Nils Mohlin medverkar som skribent i Whildeanska våren – 113 röster om kärlek och erotik, samt har målat konstverket ” Phantom of the opera” på bokens omslag )

Inlägg på Whildeanska vårens facebooksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar