Bloggportalen statistik

fredag 5 april 2024

På tal om att fylla åttio

 


 

På något sätt så känns det rätt maffigt att fylla åttio om ett par veckor. 

För nog sjutton krävs det en gnutta tur och inte allt för taskiga gener.

På sitt sätt är det väl inte mycket märkvärdigare än att fylla 50, 60 eller 70 år, mer än såtillvida att man har en väldigt stabil grund att vila på vid åttio. Erfarenhetsbanken och kunskaperna är väl påfyllda även om det finns mycket att lära även vid åttio.

Vi bli aldrig fullärda.

Det är kanske det som gör åldern så intressant och givande med insikten att ständigt kunna fylla på sitt vetande. 

Att lära med den olärde så väl som med den lärde, med barn såväl som vuxna.

Man ger sig tiden att lyssna.

En nyfikenhet och sprudlande livslust som driver gnisslande och protesterande leder vidare i ett nyfiket sökande och upptäckande.

Tillsammans med en underbar fru öppnades möjligheter för femton år sedan som var omöjliga i mitt tidigare liv. 

Vi kunde realisera våra drömmar. 

Vi kunde göra just det vi ville.

Att ha rätt partner i livet är livsavgörande och ett villkor för måendet, gnistan, lusten, kreativiteten och att med ett leende se fram mot nya kunskaper, projekt och upplevelser när de åttio passeras.

Någon fråga om jag känner mig gammal.

Nej jag gör inte det.

 

Jag jobbar på och har gjort omfattande research för nästa kriminalare. I den boken dyker gamla bekanta upp. Boken lär kunna vara klar någon gång under hösten 2025 

 

Ó Nils Mohlin 2024-04-05




 

1 kommentar:

  1. Så trevligt att läsa dina positiva kommentarer om din livssituation 🤗

    SvaraRadera