Bloggportalen statistik

onsdag 9 juni 2021

Min nya bok "Mordisk kvintett på Österlen"

 Min nya bok är en fiktiv berättelse med påhittade personer. Alla likheter med nu levande eller avlidna personer är en ren tillfällighet.

Undantaget som bekräftar regeln är när en av huvudpersonerna hyr en lägenhet på Stenrosgården hos Mikael Stendrup och Peter Brodén.

 

Idéen till handlingen växte fram under Metoo rörelsens första år.

Naturligtvis så utspelar sig mycket på Österlen, där jag och min fru bor och arbetar. Miljön vi dagligen lever i faller sig naturlig, för att geografiskt placera en del av handlingen i Kivik och dess omnejd.

Morden i berättelsen kan jag dock inte skylla på Österlen. Det handlar väl snarare om något otäckt och omedvetet mordiskt drag i min läggning. 

Även om mord ingår som en del i handlingen, så är jag inte speciellt våldsam av mig. Det är väl snarare så att jag dagligen får den rysansvärda verkligheten serverad av media, precis som alla andra. Det om något ger en uppsjö av idéer, men naturligtvis så krävs en hel del research för att få storyn så trovärdig som möjligt.

I en del av polis och åklagares arbete och Europols inblandning, har jag tagit mig vissa friheter, som inte alltid rimmar med verkligheten.

 Den här boken blev ett av mina Coronaprojekt, men i berättelsen finns inte ett spår av Covid -19. 

Jag hoppas på trevlig läsning.


Manuset ligger hos förlaget och inom kort skall fotot till omslaget tas någonstans på Österlen.

Boken lär finnas tillgänglig slutet av juli början av augusti.

 

 C  Nils Mohlin 2021-06-09










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar