Bloggportalen statistik

tisdag 29 juni 2021

Lumbago Acuta i Kivik

 Jag går som om jag var hundra fyllda, lätt böjd och sned som en vindpinad gammal fura. Lika spretig när jag försöker hitta en stol av alla stolar, som finns i hemmet, en ryggvänlig jäkel. Min fåtölj som också var Ingvar Kamprads favorit är ryggvänlig, men kräver frisk rygg för att resa sig ur. Har jag väl kommit i den och sedan skall resa mig, ser jag ut som en 90 gradig vinkelhake. Försöker under väl valda ord räta ut kroppen till 180 grader, men fastnar i någon löjlig position mellan 90 och 180 grader. Kanske okej så länge kroppen inte intar någon 360 gradig ställning.

Det där med min förkärlek till lite kraftuttryck har nackdelen att min älskade fru Graciela kommer rusande och undrar vad som står på. Även om hon efter snart 12 år blivit väl vand vid min udda och ibland inte helt rumsrena retorik.

 

Knä- och höftproteser är alldeles utmärkta. Nackdelen är att man inte kan sitta på huk och inte ligga på knä. Med två proteser i högerbenet och ett uselt vänsterknä, så blir det att ryggen många gånger får ta stryk.

Tog en sväng om verkstaden i morse, men insåg att projekten där får vila några dagar. 

Fick till och med ringa trähandlaren och skjuta på en dörrleverans. Jo vi skall byta ut innerdörrana i övre planet, men då får allt ryggen var så vänlig att uppföra sig på ett trevligare sätt.

Kaffe, skrivklåda och planering får bli plåstret några dagar.

Naturligtvis böcker och läser just nu Guillaume Mussos ”Samtal från en ängel”, en skickligt skriven berättelse.

 

Ó  Nils Mohlin 2021-06-29












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar