Bloggportalen statistik

torsdag 4 mars 2021

Handgympa i Kivik

 Jag håller på med ekvilibristiska övningar för högerhanden, efter att plockat bort nio stygn. Handen skall tränas upp, så att jag får tillbaka styrkan. Små bollar är utmärkta träningsredskap. Karpaltunnelklyvning är ett enkelt ingrepp. Snabbare än hos tandläkaren och fan så mycket billigare.

Vänsternäven har dom lovat att ta i slutet av månaden.

Jag kommer inte kunna riva av tjocka telefonkataloger på mitten längre. Sådana kataloger finns inte längre. 

Ett ombett och populärt inslag på arbetsplatser och fester på 60 och 70 talet. Nackdelen var införskaffandet av kataloger. Det var inte så många som ville offra sitt enda tjocka exemplar, innehållande alla från A till Ö och med gula sidorna sist. Oftast prydligt placerad på hyllan under fina svarta backelittelefonen med nummerskiva. Ett litet runt bord, åskådligt placerat i hallen med en stol bredvid

Vem ville ha en tvådelad katalog, med rivna kanter. Till sist blev det så att jag handlade telefonkataloger på telegrafverket, så att jag hade rekvisitan klar nästa gång någon bad mig riva sönder en katalog på mitten.

 

Trevlig helg

 

Ó  Nils Mohlin 2021-03-05








 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar