Bloggportalen statistik

fredag 27 november 2020

Jag skall bygga en fyr i Kivik

 Byggprojekt de är livet. Mina altandäck i tre etapper är färdigställda och invändiga renoveringsjobb pågår lite här och där. 

Men det känns inte tillräckligt, när jag lite rastlöst snurrar med tumstocken och funderar på lite rejälare, mer handfasta projekt.

 

Så ta mig fan jag skall bygga en fyr!

Inte nere vid stranden, inte i full storlek för då blir det ett jäkla liv på stadsbyggnadskontoret.

Men ändå en som syns ordentligt. Kanske två meter hög, en detaljerad kopia av en verklig fyr, en hållbar modell som vi kan placera vid dagvattenbrunnen i trädgården. 

Inte fyren på Stenshuvud den har jag målat ett par gånger, någon annan.

Det är viktigt att ha dagen fulltecknad. Ett nytt Coronaprojekt, en fyr. Skriva färdigt min sjätte bok, en tredjedel återstår. Ta hand om mina huvudmän, och snart få händerna opererade (Karpaltunnelsyndromet), sen kan jag ta upp målandet igen. Programmet fullspikat och det trivs jag bäst med.

 

Trevlig fortsättning på helgen

 

Ó  Nils Mohlin 20-11-27






Målning 2017


Målning 2016


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar