Bloggportalen statistik

måndag 23 november 2020

Det suger i Kivik

 Jag har alltid små projekt på gång. Altanbyggena är avslutade och så här mot slutet av november så lockar invändiga jobb lite mer. Fixat till trappan bland annat. Nu har vi det så praktiskt ordnat, så att jag står för alla snickeriarbeten och Graciela tar hand om allt måleri. Hon är mästerlig på det och gör noggranna fina arbeten.

Då och då anser Graciela att det krävs tapeter. Hon visar mig en uppsjö som hon plockat fram på nätet.

”Ja den blir säkert bra”, mumlar jag. Hon tittar på mig och håller säkert upp tjugofem olika prover under kvällen och jag har troligen mumlat, ”den blir säkert bra”, lika många gånger.

På lördagen uppsöker vi en färghandlare med rikt sortiment av tapeter. Ensamma i butiken med biträdet på distans bläddras det i mängder av tjocka tapetkataloger.

Det blev ingen tapet även om jag sa ”Den blir säkert bra” några gånger.

Det där med tapeter suger och då fungerar inte ens tyst diplomati, som brukar vara Carl Bildts käpphäst.

Min älskade fru fixar det ibland utan tapeter.

 

Önskar er en fin vecka

Ó  Nils Mohlin 20-11-23




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar