Bloggportalen statistik

torsdag 7 mars 2019

Gentlemän och Civilkurage - En bristvara

Ett tag sedan jag syntes på min blogg och på Facebook. Assistenten och jag har varit och hälsat på matte på sjukhuset i Kristianstad och är på väg hem då följande inträffar.
Fem sex bilar framför mig krockar en bil med ett rådjur och åker till sidan. Bilarna framför mig kör förbi i hög hastighet, ungefär som inget sett, inget hört. Jag stannar bakom den olycksdrabbade bilen, sätter på varningsblinker och går fram till bilen.
Ett par i 75 - 80 årsåldern har med sin Volvo 940 krockat och mår väldigt dåligt, kvinnan hjälper jag in i min bil där hon kan få lugna ner sig lite. Mannen hjälper jag att ringa polisen, jag sätter ut viltbanden, drar rådjuret till sidan och lugnar mannen. Polisen kommer relativt snabbt och tar över.
Min undran är varför finns det inga gentlemän på vägarna? Är det feghet eller en fruktansvärd nonchalans?


Ó  Nils Mohlin 19-03-06 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar