Bloggportalen statistik

fredag 28 december 2018

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR till er alla

Såhär dagarna före nyår så har vi ett par barnbarn på besök, alltid lika trevligt. Lilla Isabell 14 månader springer runt i huset med mormor hack i häl. Isabell är just den lillasyster som Felicia tre år ville byta mot en katt. Nu löste sig det där med katten utan byte med lilla Isabell.
Felicia var här för ett tag sedan och pratar mycket med oss. Var gång hon passera mig sa hon hej. En av gångerna svarade jag ”Hej lilla stumpa!” Felicia stannade och blängde på mig. Gick raka vägen till sin mormor och sa ”Mormor han kallade mig för strumpa!”
Storasyster Emilia 10 år är också med, men hon är en stor dam som ägnar sig åt frisyr och spegel och tycker att småsyskonen är väldigt omogna.
Just med lilla Isabell så måste man säkra huset och plocka bort allt intressant upp till en och en halv meters höjd. 
Men snart är det ett nytt år och jag vill önska alla mina läsare ett riktigt

GOTT NYTT ÅR
Ó  Nils Mohlin 18-12-28


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar