Bloggportalen statistik

fredag 7 oktober 2016

Höst


Fredag den sjunde oktober, onekligen känns det som höst. Gulnade och röda löv faller från träden och samlas i drivor längs staket och husfasader. Vissa bjuder upp till en sista virvlande dans i lekfull vinds sällskap. Hundar sprätter i lövtäckta gräsmattor, som om de vill återställa ordningen.

Hösten har gjort sitt inträde, varmare kläder, mössor och halsdukar har plockats fram. Förbipasserandes steg något snabbare när höstrusk ger sig till känna. Jag ser utöver Hanöbukten där kraftig blåst ger havet karaktären med vågor och bränningar, som jag helst av allt målar

Det känns väldigt legitimt att utan dåligt samvete ägna mer tid i ateljén, visst återstår en del utvändiga arbeten. Med god hjälp och egen eftermiddagstid, så löser det sig också. Spansklektioner på torsdagskvällar och läxor på detta gör att jag känner mig ytterst gynnad med att kunna fylla min dag med dryga åtta arbetstimmar.

© Nils Mohlin 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar