Bloggportalen statistik

fredag 26 augusti 2016

Ålder


Av någon oförklarlig anledning så diskuteras ålder lite då och då. Varför vet jag egentligen inte, då det är tämligen betydelselöst var i livet man befinner sig på ålderstegen. Hälsan är ju det väsentliga, sedan kan man ju ge sjutton i resten.

Men till trots så börja jag fundera efter att pratat med min äldre syster, pigg som attan blir hon 80 bast nästa år. Men det var vare sig hennes eller min ålder som fick mig att fundera. Nej snarare att jag bjöd hit henne och hennes man nästa lördag och vi bestämde klockan tolv. Det var där det klicka till, va fan barnkalas börjar inte ens så tidigt, utan först framåt två- tretiden. När vi var yngre så börja kalasen först på kvällen och nu skall dom komma mitt på dagen klockan tolv, är det månne ett begynnande tecken att man börjar passera den där övre medelåldern.

© Nils Mohlin 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar