Bloggportalen statistik

torsdag 4 september 2014

Författarträff




Den 20 september kommer Graciela och jag till Malmö och skall hålla en liten författarträff på Limhamns Folkets Hus mellan klockan 11.00 och 13.00, vi hoppas naturligtvis att ni har möjlighet att besöka oss där.
Hjärtligt välkomna

Nils Mohlin


Några omdömen om Obsesión


Uppehållet i fotbollen har varit givande på många sätt! Ett är att jag fått tid att läsa en god bok igen! I detta fall Obsesiôn av Nils Mohlin..en bok där Nils tar upp ännu ett svårt och i viss mån känsligt ämne..Äresmord..en företeelse som dessvärre fortsatt finns..dock i hög grad i extrema yttringar i flera kulturer! Nils lyckas i den svåra konsten att balansera utan att hänga ut någon speciell grupp, även om förövarna tillhör en given grupp, balanseras detta med att motståndarna i hög grad tillhör samma religion och samhällsgrupp! Spänning och action, som i förra boken Furia! Handlingen spänner över relativt lång tid, men förs hela tiden framåt i expressfart! Ändå hänger man gott med och får en bra uppfattning om både personer och motiv! Spännande och med oväntade svängningar! Rekommenderas som fin läsning på semestern, en fördel är dock att ha läst Nils förra bok Furia, då en hel del personer är domsamma och man får då en bättre uppfattning om deras bakgrund! Men boken kan givetvis läsas direkt, man får ändå fullt klart för sig personernas roller! Ett aktuellt ämne, bra beskrivet och utan fördomar gör detta till en mycket bra bok, inte klassisk krim, men snarare en samtidsroman med spänning! Rekommenderas!! Från Per Bohlin 14-07-04

Nu har jag läst ut OBSESION ....Så synd ......jag ville bara fortsätta och läsa och läsa ....det var den bästa boken ,som jag har läst på många år ....Så otroligt spännande och lärorik ..Jag har rekommenderat den till alla mina FB kompisar .....Ni måste läsa den från Gunilla Dahlman 2014-05-06

Jag kan varmt rekommendera den här boken OBSESIÒN av Nils Mohlin, spänningsfylld och gripande!! Jag ger den fem stjärnor av fem Kram Lisbethfrån Lisbeth Olsson 2014-04-09

Det är inte ofta en författare lyckas skriva 2 bra böcker i följd. Wilhelm Moberg och Stieg Larsson! Ja! Nu också Nils Molin! Boken "Obsesion" är inte bara spännande utan också oerhört skrämmande! Köp boken, läs boken och engagera Dig i detta tragiska samhällsproblem! från Göran G-son Jarl 14-04-06


Mohlin håller tempot. En synnerligen spännade roman om ett angeläget ämne. Kan inte annat än rekommendera Obsesion! från Leif Jacobson 2014-04-01

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar