Bloggportalen statistik

onsdag 24 juli 2024

En seriemördare går lös på Simrishamns gator

 En sprillans ny vecka, som enligt prognoser skall börja med regn under måndagen.

Assistenten och jag tillbringar måndagen i skrivarhörnan med avbrott för nödvändiga promenader.

I början av april ringde två damer på hos oss.

Ett par kvinnliga pensionärer boende i området, som vi flyttat till halvåret tidigare.

Inga jag kände närmare, men hälsade på när vi möttes.

Deras ärende var att överlämna en broschyr och bjuda in mig till ett möte i Rikets sal.

De tyckte väl att jag såg ut som en lämplig kandidat att predika Guds ord för.

Jag tackade vänligt men bestämt nej tack och påpekade att det där var absolut inget för mig, då jag vare sig tror på det ena eller det andra och inte ens är medlem i Svenska kyrkan.

Dagen efter kommer lokaltidningen med ett reportage om min senaste bok

”Blodsdåd i Simrishamn”.

”En seriemördare går lös på Simrishamns gator” löd rubriken och under en bild av mig tagen på Storgatan utanför huset där mördaren bodde.

Damerna från Jehovas vittne observerade förmodligen rubriken och såg bilden av mig.

Den äldre herrn med lilla hunden i gula huset förvandlades på ett ögonblick från presumtiv medlem i Jehovas vittne till förfärlig seriemördare.

Numera håller de ett vakande öga och korsar gatan om de skulle råka få syn på mig.

Önskar er alla en skön vecka med eller utan regn. 

Ó Nils Mohlin 2024-07-23

 

 


https://nilsmohlins.com

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar