Bloggportalen statistik

torsdag 2 februari 2023

Livet som hund i Simrishamn

 



Jag heter Claudia, men för det mesta, så blir det Claudi. Ett av mattes barnbarn kallar mig för Kladdig, men han är ju inte så gammal, så det får väl passera än så länge. Ibland kallar husse mig för diva, men man skall väl ta för sig här i livet.

Jag stiger upp strax innan sju och brukar för det mesta följa med matte på jobbet.

Ibland stannar jag hemma och hjälper husse, så att han får lite fart på skrivandet.

Hoppas ni förstår att jag har det slitsamt, men i det stora hela lever jag ett ganska behagligt liv med mat, godis och sovplatser i soffan, sängen, mattes eller husses knä och några ställen till.

Det gäller att vara smart här i livet. När tvåbeningar passerar våra uteplatser är jag tvungen att ge skall. 

Om jag låter bli att skälla får jag godis, missar dom det så skäller jag. Så snälla ni gå förbi våra uteplatser så ofta ni kan. Tänka er en godis var gång någon går förbi och jag låter bli att skälla.

Jag tycker inte om när det regnar och då är det en viljornas kamp när jag skall ut på kisserunda. Snäll som jag är så följer jag till sist med ut, kanske får jag en godis.

 

Hälsningar från Claudi

 

C  Nils Mohlin  2023-02-02



Jag som valp


En favoritplats


På promenad


Hjälper husse


Soffhäng


Morsan och farsan


Hej då!








1 kommentar:

  1. Vilket härligt liv, bara mys o låt husse/matte skämma bort Dig!

    SvaraRadera