Bloggportalen statistik

söndag 18 oktober 2020

Altandäck på sluttningstomt





Altan däcken på vår sluttningstomt har jag byggt i tre etapper.

Gjorde ett litet uppehåll 2019 för att få opererat in en ny höftled i februari, men annars har det skett under några sommarmånader 2017, 2018 och 2020.

Tomten slutar drygt sex meter från högsta till lägsta punkt, så det var en utmaning att skapa trivsamma utrymmen för trädgårdsmöbler och umgänge.

 

Ó  Nils Mohlin 2020-10-21


Här följer lite bilder från bygget:

























Så här förvildad såg jag ut under projektets gång, men nu har jag rakat mig och ser lite mer civiliserad ut. De minsta barnen hävdade med bestämdhet att jag var jultomten.

Tre däck blev det: Anslutningsdäcket, Utsiktsdäcket och Coronadäcket eller Karantändäcket. Under samma tid har Graciela anlagt en fantastisk trädgård.


Nils Mohlin




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar